De eerste dagen in Spanje - Reisverslag uit El Puerto de Santa María, Spanje van Sytske Kloosterman - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Spanje - Reisverslag uit El Puerto de Santa María, Spanje van Sytske Kloosterman - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Spanje

Blijf op de hoogte en volg Sytske

18 September 2014 | Spanje, El Puerto de Santa María

Hola amigo's.

Hier zitten we dan in Spanje, waar het vanochtend heeft geregend. Gelukkig word het zaterdag en zondag mooi weer dus kunnen we lekker naar het strand.
Dinsdag zijn we rond 4 uur aangekomen op het vliegveld van Sevilla. Bus genomen naar het treinstation, en vanaf daar in de trein naar El Puerto de Santa Maria. Heeel gesjouw om 50 kilo mee te nemen aan koffers en tassen, de blaren stonden bijna op ons handen maar gelukkig zagen we Antoinio, zijn kinderen, Marta en Mayte al snel op het treinstation staan en namen de koffers over. Antonio is ons begeleider en woont vlak tegenover ons. Marta en Mayte wonen in Cádiz en zien we verder niet meer. In de auto gingen we naar ons appartementje, typisch Spaans. Het ziet er goed uit, maar hebben helaas geen spul om mee te koken, dus dat moeten we doen in een ander appartement van 2 jongens die hier wonen. Antonio, Marta en Mayte namen ons mee naar de kerk waar ze een feest vierden wat ze 1 keer per jaar doen. Rond 10 nam Antonio ons mee uit eten, hij nam 1 biertje en ging naar z'n huis omdat hij thuis ging eten met zijn familie. Gelukkig want het eten was echt heel vies dus 1 hap en op naar huis. Snel de koffers uitgepakt, nog even een drankje drinken in ons appartement en als snel was het half 2 voordat we op bed lagen. De volgende dag hadden we half 9 met Antonio afgesproken, even met hem ontbeten in een barretje en op naar ons eerste stage dagje in "Ducklings Childare". Woooow je ziet meteen al zoveel verschillen dan hoe het in Nederland is. De kinderen worden letterlijk 1 voor 1 bij de deur afgegeven. Ik draaide mee in een groep van kinderen van ongeveer 3 jaar. Wat een chaos, alleen maar kinderen die huilen,schreeuwen,vechten. Er is maar 1 leidster in een groep van 20 kinderen dus er is totaal geen orde. Helaas zijn de kinderen Spaans (ons is verteld dat het allemaal Engels is, niet dus) dus kunnen we niet met de kinderen praten. Ze vertrouwden me echt gelijk al dus mocht alles doen op stage. 16:00 waren we pas thuis, ik was niet helemaal fit, en we hadden zo'n honger want we hadden half 9 voor het laatst eten gehad. Mac Donalds opgezocht en ons heerlijk volgepropt. Nog even geskypet met heit & mem, Anja, Gerda en Ria en op bed. Vanochtend toen we wakker worden hadden we geen stroom, heeel fijn, na wat gepruts in een kastje op de kamer was dat probleem opgelost. 9 uur moesten we weer op stage zijn. We konden weer met Antonio meerijden. Half 3 waren we thuis dus hadden eindelijk even tijd voor ons zelf. Straks gaan we voor het eerst eten koken en vanavond maar eens vroeg op bed.

Antonio is heel lief voor ons, hij heeft betaald toen we uiteten gingen, en toen we met hem gingen ontbijten. Hij wil alles voor ons doen en als er iets is kunnen we hem altijd bellen!

Aaadios xxxxxxxx

• 18 September 2014 - 17:13

Anja:

super leuk syts! we skypen snel weer!
    xxxxxxxxxxxxx dikke tut !

• 19 September 2014 - 11:46

Rina Postma:

Sytske

Alle begin is moeilijk. Het kan allen beter worden.
    Nogmaals Geniet er wel van. En je leert er ook van.
    Je verslag heb ik gelezen. Balen als het in het begin zo is.
    Moed houden
    Kom wel goed schatje

gr Rina Earnewald

• 21 September 2014 - 11:57

Janke En A3:

Hoi Sytske, wat leuk om op deze manier met je mee te leven en je weet dat we daar graag hadden willen zijn toen je aankwam. Maar helaas pindakaas. A3 is nog steeds niet aan het klussen bij Robert en Jenneke, dus hadden we nog best even vakantie kunnen vieren. We hebben hier overigens best nog heel mooi weer gehad, nu wordt het pas wat frisser.
    Hoe is het weer daar in het verre Spanje? vast heel lekker warm. En over een poosje kun jij vast al een lekker woordje Spaans praten, want je leert het het beste als je er een poosje bent en gezien de kindertjes alleen maar Spaans tegen je praten, moet je gewoon wel. Hë meiske, schrijf maar snel weer een leuk verslagje, zo zijn wij ook een klein beetje in Spanje.