Back ik Holland! - Reisverslag uit El Puerto de Santa María, Spanje van Sytske Kloosterman - WaarBenJij.nu Back ik Holland! - Reisverslag uit El Puerto de Santa María, Spanje van Sytske Kloosterman - WaarBenJij.nu

Back ik Holland!

Blijf op de hoogte en volg Sytske

13 December 2014 | Spanje, El Puerto de Santa María

Hola amigo's, voor de laatste keer :(

Maandagnacht rond 2 uur ben ik weer thuisgekomen uit Spanje. Ik ben ondertussen dus al 5 dagen in ons koude kikkerlandje.
Het moest in het begin allemaal weer even wennen hier, ik moest mijn plekje weer even vinden. Maar nu is alles alweer hetzelfde, net of ik niet weggeweest ben. Ik moet eerlijk zeggen, ik heb best heimwee naar Spanje. Ik mis de kinderen van stage, het leventje (zonder verplichtingen) daar, en natuurlijk onze vrienden. Hopelijk gaan we er volgend jaar weer heen!

Ik zal nog even vertellen over de laatste 2 weken:

Martje haar moeder was langs geweest, hier heb ik in mijn vorige blog al over verteld. De laatste dag dat ze hier was gingen we shoppen. Ik had ontdekt dat er een groot winkelcentrum in Santa Maria was dus die hebben we opgezocht. We zijn allemaal goed geslaagd. De volgende dag bracht Martje haar naar het station en ging ik naar stage. Bedankt voor de leuke dagen Diewerke!

Zelf hebben we ook nog leuke dingen gedaan. We hebben eindelijk het kasteel van Santa Maria gezien die 2 minuten van ons af zit. We zijn naar Osborne geweest, dit is een wijnkelder. We hebben nu wel genoeg wijn geproefd hier, bah. Ik ben hier zelfs naar de kapper geweest, en heb die man natuurlijk even goed duidelijk gemaakt dat er maar een heel klein stukje af mocht. Je weet het maar nooit met die Spanjaarden. Ook zijn we naar Jerez geweest, we hadden eigenlijk stage maar hebben voor 1 keer even gespijbeld. We gingen naar een paardenshow, het regende pijpenstelen dus we waren zeik door nat. Helemaal koud dus. De show vond ik matig, veel hetzelfde en heel langdradig. Sommige stukjes waren wel leuk, bijvoorbeeld dat er een paard als een kangaroo ging springen. Omdat het nu bijna kerst is, is er elk weekend wel feest. Zambomba heet dat, dit is een soort trommel. Er gaan dan mensen voor je zingen, muziek maken. Heel gezellig dus!

Samen met Geldou en Afrida zijn we naar Sevilla geweest. Het was hun laatste weekendje. We gingen erheen met de Amerikaantjes. We sliepen in een hotel, en in de kelder van het hotel was een discotheek. De jongens hadden natuurlijk weer een VIP tafel geregeld dus we hebben een zeer geslaagd nachtje gehad!

1 December was alweer ons laatste schooldagje. Dit 'afscheid' was niet bijzonder. Ze wisten er namelijk niet eens wat van af. We hebben met alle 3 klassen een foto gemaakt. Marta (begeleider vanuit ons school daar) hebben we een zak drop en Fryske dumkes gegeven.

Op stage heb ik best veel cadeautjes gekregen. Een super mooie sleutelhanger van een jongetje met een foto erin. Op de achterkant staat: Thanks for everything. Super lief. Voor de rest veel chocolade, bonbons en die troep haha. En ik heb een boekje van mijn groep gekregen, met foto's en tekeningen van de kinderen. De laatste dag hebben Martje en ik de kinderen getrakteerd op mini stroopwafels met een Nederlands vlaggetje erin, en de 'teachers' een gewone stroopwafel met een Nederlands vlaggetje. Op stage werd ik de hele dag door doodgeknuffeld door de kinderen. Ik ga ze erg missen. Na stage hadden we een lunch met een paar collega's. Het was een vislunch dus dat was wat minder. Voor de rest super gezellig. In Kapote hebben we met zijn allen nog een drankje gedaan, even gedanst en afscheid genomen van elkaar.

En dan ons laatste weekendje. We gingen bij Patrick een feestje houden, hij zou zijn vrienden uitnodigen en wij ons Amerikaanse vrienden. Eerst hebben we gezellig wat gedronken en daarna zijn we opstap geweest. Het was een super leuk laatste weekendje.

De volgende dag was het dan zover, de koffers pakken. Opzich was het prima te doen, maar wat waren ze zwaar. Toen we hier eindelijk klaar mee waren nam een vriend van ons, ons mee uiteten. Lief!

En toen was het alweer maandag. We waren allebei best zenuwachtig. We hebben ons huisje gepoetst, Antonio kwam afscheid van ons nemen en we gingen nog even bij Patrick zitten. Rond 17:00 kwam Saxon eraan in z'n autootje. De koffers erin en gaaaaaan! Op naar Sevilla.
Op het vliegveld waren mijn koffers veeeel te zwaar. Ik had 1 van 43 kilo en die andere was ook over de 40. Oeeeps. Afscheid nemen van Saxon en naar de douane. We hebben een goede reis gehad, het ging best snel voorbij. Toen we ons koffers hadden gepakt, stonden als verrassing Ria en Annemiek met een prachtig spandoek samen met mijn ouders op mij te wachten. Super lief! Ik had dit helemaal niet verwacht een schrok me dood. Thuis was het hele huis versierd met een groot spandoek, vlaggetjes en ballonnen. Wat een verwarmd welkom echt super!

En nu kan de winterjas wel weer aan want brrrr wat is het hier koud. Dat was eerst ook wel even wennen hoor.

Ik heb een toptijd gehad in Spanje, super leuke mensen leren kennen, super veel geleerd en super leuke dingen gedaan. Ik had dit niet willen missen en ben zeker een ervaring rijker. Ik ga iedereen ontzettend missen. De kinderen op stage, het leven hier en ons vrienden. Want we hebben hier natuurlijk aardig veel opgebouwd.
Adios España, adios amigo's, adios nino's, adios colegas, adios casa, adios todo! I will be back. xxxx


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, El Puerto de Santa María

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 December 2014

Back ik Holland!

18 November 2014

Bijna op het eind!

18 Oktober 2014

Time flies!

27 September 2014

De eerste 2 weken in Spanje

18 September 2014

De eerste dagen in Spanje
Sytske

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 794
Totaal aantal bezoekers 3024

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: